Sidor

fredag 1 oktober 2010

Uppträda och berätta



BRÖLLOP- I fredags åkte vi i vår familj till en stuga och sovde över där till lördag. Och då gick vi på vår kusins bröllop. Sen sov vi över till söndagen och då åt vi frukost med dom och så öppna dom paketen. Dom blev jätte glada.
En lek var lite fusk. Dom hade jätte tunga böcker som skulle vara lika tunga. Så skulle de hålla armen rakt ut med boken, men i brudens bok hade de klippt ut sidorna i mitten så bruden vann.
Isak
Frågor som Isak fick när han berättat om bröllopet
.
- Fick du vara brudnäbb?
Ebba- Nej.
Isak- Vad fick dom av er?
Clara- Några fat som man gjorde paj i.
Isak
- När Roberts kusin gifte sig så skulle han vara den som gick upp och lämna ringen.
Linus

- När mina föräldrar gifte sig så fick jag och Caisa vara brudnäbbar och jag fick hålla ringen på en liten kudde som mamma sytt.
Clara- Jag har varit brudnäbb några gånger och så fick jag hålla ringen. Min morfars bror är präst i Öckerö kyrka. När jag skulle ta upp ringen som låg i en liten påse som satt fast på min handled, då fick jag inte tag i ringen i påsen. Så fick Åke ta upp den.
Agnes
Frågor som Agnes fick när hon berättat.

- Kolla alla på?
Isak- Ja, alla kolla på mej, och det blev väldigt pinsamt.
Agnes- Var du nervös?
Flicka- Ja det var jag.
Agnes
SEGELBÅT
- För en vecka sedan fick jag en segelbåt. En optimistjolle.
ErikHOCKEY
- Om några år ska vi träna med Frölunda i SH 84. så ska vi gå och titta på A-laget Frölunda. Och så kanske vi ska gå på en restaurang med Frölunda.
Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar