Sidor

fredag 8 oktober 2010

Uppträda och berätta


PYSSEL OCH RÅN M.M

- I helgen så har jag pysslat med garn. jag har påtat en mössa och en halsduk till Nasse.
Stina
- Jag har varit på scouterna och det var äckligt. det fanns ingen porslinstoalett. Det var inbyggda bajamajor. Och så när man skulle sova i vindskydd då kröp det fram en korsspindel på mitt ansikte.
Sofia
- På lördag ska vi köra cup i Lerum. Vi ska spela två matcher och så ska jag stå i mål.
Andreas
- När jag var i stan såg jag ett rån i en smyckeaffär. Jag såg affären som blivit rånad. Dom hade snott guld. Det var Guldfynd.
Erik
- I torsdags klättra jag i ett träd, ett högt träd. Då fick jag en pinne i ögat. Och då ramla jag ner.
Oliver
Frågor Oliver fick när han berättat:
- Var trädet högt?
Elias
- Ja.
Oliver
- Hur högt upp i trädet var du?
Andreas
- Typ mitten.
Oliver
- Var du nära ditt hus?
Isac
- Ja så där, hemma hos mamma.
Oliver
- Fick du ont när du ramla ner?
Evelina
- Jätte ont.
Oliver
- För typ två sen när mamma och jag var i stan hade någon rånat ett ställe. Så jaga dom han. Dom som jobba där. Fast han kom undan.
Linus
Frågor till Linus:
- Var var det?
Isac
- På Backaplan.
Linus
- Försökte polisen leta efter dom?
Isac
- Det vet jag inte.
Linus
- Putte han någon ute på vägen?
Oliver
- Han putte bort folk.
Linus
- Var det en eller två tjuvar? Var han maskerad?
Erik
- Det var en, han var som en vanlig människa
Linus
- Var han beväpnad?
Albin
- Han hade ingen luva eller mössa eller nånting.
Linus
- Vet du hur han såg ut?
Hugo
- Svart hår, mörka ögonbryn.
Linus
-Det har varit inbrott i min pappas bil för inte så längesen. Dom krossa ruta och låste upp bilen inifrån, så snodde dom GPS och alla pengar.
Albin
Frågor till Albin om inbrottet i bilen.
- Hur ser bilen ut nu?
Fredrik
- Den är inne på lagning.
Albin
- Gick larmet?
Hugo
- Det vet jag inte.
Albin
- När upptäckte ni stölden?
Albin
- När pappa kom ut.
Albin
-När det bara var mamma och pappa bodde dom i en lägenhet i ett höghus och polishuset var mittemot. Då blev deras bil rånad när polishuset var mittemot
Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar