Sidor

tisdag 12 oktober 2010

Uppträda och berätta



- Tilda, Stina, Ebba och jag. När vi var på familjegudtjänst i Hönö kyrka. Där går vi i kör. Och då sjöngde vi "Tänk vilken tur, han skapade massot av djur." Och samtidigt som vi sjöngde den sången spelade Stina och Tilda saxofonsolo två gånger i den låten och Wilmer spelade trumma, och Thomas spelade piano. Och så sjöngde vi "Vi går på livets väg".
Sen skulle vi sjunga "Vi är blommor". Och så fick man hålla i blommor och så började Thomas spela lite vackert. Så fick alla barn gå ut och lämna blommor till den som satt på yttersta raden. Sen fick vi gå upp på scenen igen så sjöng vi "Vi barn är jordens salt".
Sofia


- I söndags var jag och mamma på Biltema. Där köpte vi en glödpenna och så var det massa olika grejer men kunde sätt på den, mönster och så. Så kunde man skruva av och på dom. men man var tvungen att vänta tills den kallnat.
Alfred
Frågor till Aflred:
- Hur mycket kostade den?
Erik
- Vi köpte en liten ställning till. Allt med de små detaljerna kosta 99 kr. ställningen kosta 49kr.
Alfred
- På fredag var Jannike och hennes kompisar på konsert. I söndags tog pappa, Robert och jag upp båten. Nu är den i trädgården.
Linus


- I går var jag på "Lek och buslandet" med Elias. Det var roligt. Dom i kassan kan passa barnen, så mamma gick i 1½ timma. Man får bara vara i 1½ timma annars får man betala mer. När mamma kom tillbaka ville Elias och jag vara längre så mamma betala en gång till och gick tillbaka till ICA Maxi.
Albin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar