Sidor

fredag 22 oktober 2010

Uppträda och berätta

PYAMASPARTY, LÅTSASKRIG, KATTUNGAR, M.M
- I fredags hade jag, Agnes och Ebba en liten fest och det kallas pyamasparty. Och då bjöd vi in Alex, Albin och Lucas och då så åt vi pizza och glass med jordgubbar och limesocker och godis. vi tittade på "Magi på Waverly place", och två "Jönssonliga". Och vi sov över och på morgonen fick vi macka och varm O´boy.
Sofia, Ebba., Agnes
- I lördags så lekte jag och Elias krig, och då kom tre tjejer som hette Stina, Elin och Louise. Då körde vi krig med dom och då fick dom låna Elias nästa bästa vapen. Sen förlora vi, killarna. En flicka putte Elias så han hamna på en vass sten så han sa "AJ!, AJ!
Oliver
- I lördags var jag på 92-årskalas och så gick jag och min pappa till en damm inne i skogen. Och pappa berättade om den dammaen. Där vi den dammen för jätte längesen dränkte dom kattungar när dom inte ville ha dom. Det var i Säve.
Erik
- Jag mamma och mormor var i Klova i lördags. Då hitta jag en grej på Sigges och sen åkte vi hem.
Elias


- I söndags så åt våran familj kammusslor. Dom var väldigt stora. Det var mycket mat i dom. Vi köpte dom i fiskaffären när det var "Världens Barn".
Alfred
Fråga till Alfred:
- Hur många cm var dom?
Oliver
- 1½ dm.
Alfred
- Var dom goda?
Isac
- Ja, dom var jätte goda.
Alfred
- På fredag var jag i "Ullared" och på söndagen åt jag och pappa krabba.
Linus
- Jag har spelat innebandy match. Vi förlora med 11-1.
Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar