Sidor

fredag 19 april 2013

Uppträda och berätta

Nyfödda lamm
- Jag och Frida och Stina har lekt och vi har
snickrat lite hemma hos Stina och sen ringde 
Fridas mamma och frågade om vi ville titta å
 lamm, och då så va det fem nyfödda lamm 
och då så klappa vi dom och bärde dom 
och dom va jättesöta och dom va ganska tunga.
Och sen gick vi hem till Stina igen och
lekte med Randi.
Alicia B, Frida, Stina
Frågor till flickorna:
- Vems var lammen?
Signe
- Min storebrors kompis morfar.
Frida
- Va hette lammen?
Elin
- Det vet vi inte men mammorna hette Gullan och Grötö och den tredje visste vi inte men det va bara dom stora fåren.
- Hur ser Randi ut?
Anna
- Det är min katt och det är en katt.
- Hur tjocka och långa va lammen?

Plättar och kråkor
- När vi var på stranden och vi gick själva och satte oss på en plats och åt plättar och så skulle vi gå och göra en sak och när vi kom tillbaka då var det en kråka som hade ätit upp alla plättar och så ramla Tilda och började blöda och vi tävlade om vem som kunde hoppa längst och så byggde vi ett sandslott och så fiskade vi inte krabbor.
Vi badade och då så trampade jag i en tjära när vi skulle gå till Elina och Fridas farmor och farfar eller mormor och morfar.
Och så  när vi skulle cykla hem så träffade vi min mamma och min lillebror och så lekte vi hemma hos Alicia och hoppade i vattenspridaren och blev gräsiga.
Tilda och Alicia J

Frågor till Tilda och Alicia J
-Vilken badstrand var det?
Signe
-Det var Jungfruviken.
-Tog ni med er vattenspridaren dit?
Elin
-Nej, det var när vi kom hem.
-Varför fiskade ni inte några krabbor?
Hannes
-Vi hade inget krabbspö.

Våfflor hos Anna
- När jag var hemma hos Anna när hennes mormor och morfar var där. Först spelade vi Wii och dom har en hund som vi lekte med som heter Zilla och sen gick jag hem för att äta mat och vi fick våfflor.
Och sen kom en Signe hem till mig igen och då gick vi ut med Zilla  en liten stund och så hittade vi ett träd som vi klättrade i  och den var ganska ostabil, det var en koja som vi hittade i trädet och den var väldigt vinglig och så gick vi vidare och vidare och vidare sen gick vi upp i en skog och sen gick vi hem och kollade på TV och på Ipaden och åt godis.
Signe och Anna.
Frågor till Signe och Anna: - Kastade ni boll med Zilla?
Tilda
- Ja det gjorde vi.
-Var Zilla med uppe i trädet?
Linnea
- Nej,hon var på marken och skällde som vanligt.
- Vilken art är Zillan?
Hannes
- En Terrier.
- Vilken dag lekte ni?
Flicka
- En fredag.
- Vad kollade ni på, på Ipaden?
Elin
- Vi spelade.
- Vad hette trädet?
Ebbe
- Vi vet inte.
- Jag glömde,nej vänta lite,hur många år sen var det?
Flicka
- Inga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar