Sidor

fredag 12 april 2013

Kunskapsdagen dumboråtta

Dumboråtta
Dumboråtta

Teoman vill veta mer om dumboråtta. 
Dumboråtta är samma som tamråtta.
Här hittar vi fakta om dumbo/tamråtta.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tamr%C3%A5tta
Teman var nöjd med det som han fick veta 
om dumboråtta.
- Jag vet att dom gör hus av tidningspapper.
Teoman
- Vad heter dina?
Flicka
- Dumle och Mulle. Dom tog papper och läggde och grävde.
Teoman
- Hur stor är deras bur?
Tilda
- Vet inte riktigt. Dom behöver en ganska stor bur.
Teoman
- Jag visste inte att det fanns nåt som hette dumboråtta.
Ludvig
- Jag visste inte att det är människor som gjorde råttan så där tam.
Flicka
- Jag visste inte att det var människan som gjorde dom tama.
Alicia B
- Jag visste inte att det fanns såna råtter som Teoman hade.
Anna
- Jag visste inte att man kunde bestämma vem råttan kunde para sej med och att det var en råttutställning på min födelsedag.
Alice A
- Jag visste inte att det fanns en drottning som hade en egen råttfångare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar