Sidor

fredag 12 april 2013

Uppträda och berätta

Hästar
- När jag bodde i Valdermarsvik så hade vi hästar. Den minsta vi hade tror jag hette Molly och en lite större hette Chakira. Och den största hette Hamilton. Jag började rida när jag var 3 år. och min mamma hade en kompis som hette Anna som ledde hästen när jag satt på. Vi bodde nära en by och vi gick dit när vi skulle handla och så. Och det va allt.
Alice J
Frågor till Alice:
- Hur stor va byn?
Karl
- Inte jätte stor.
- Va det fler än 10, 20 hus?
Karl
- Ja
- Vad va det för ras på hästarna?
Anna-Lena
-Det vet jag inte men den minsta va en ponny.

Vårblommor
- Jag har sett vårblommor
 hemma hos mej. Det var när jag lekte med Alicia
 och det var vid en buske, olika lila och gula blommor. 
Och så en gång så gick jag in till min granne och hon
 har ett växthus med massa såna vita blommor så
 bredvid hennes hus finns det en rabatt och där
 finns det jätte mycke.
Flicka

Skidor i Sälen- Jag har åkt skidor i Sälen. Tove, Olle, Susanne och Andreas va med. Vi firade påsk där och när vi bastade sprang vi ut nakna och rullade oss i snön när det blev för varmt. Dom vuxna va inte med oss.
Otto
Frågor till Otto:
- Vem va Andreas?
Karl
- En som jag känner.
- Va det kallt när ni badade i snön?
Alice J
- Vi faktiskt rullade oss och körde snökrig.
-Vem va det ni åkte med?
Flicka
- När mamma gick på kollo när hon va liten då kände hon Susanne.
- Vem av dom är mamman och pappan?
Flicka
- Susanne och Andreas är mamma och pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar