Sidor

fredag 12 april 2013

Kunskapsdagen hamster

Hamster
Alicia B vill veta mer om hamster.
Alicias hamster

Här läser vi om hamster:
http://home.swipnet.se/~w-77537
/infoham.htm
http://veterinarstockholm.com/
hantering-hamster/
Vi frågade Alicia om hon var nöjd 
med det hon fått 
veta om hamster:
- Nöjd. Det ända jag inte visste va att ungarna va så små.
Alicia
- Jag visste inte att det fanns vilda hamstrar och att om dom 
levde ihop kille-kille så bråka dom tills dom dog och att dom
 va så små. Att hanen hade längre päls än honan.
Klara
- Jag visste inte att om de va kille-kille började dom bråka och slogs till den ena dog och att ungarna va så små och att hanarna hade lite längre päls än honorna.
Elin
- Jag visste inte att ungarna va så små. Att dom bråkade tills dom dog. Att dom inte hade lika lång päls.
Alice A
- Jag visste inte att om dom va av samma sort bråkade dom till en dog.
Frida
- Jag visste inte att dom fajtas.
Teoman
- Jag lärde mej typ allt. Att ungarna va så jättesmå.
Flicka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar