Sidor

fredag 26 april 2013

Kunskapsdagen giraff

Giraff
Elin har önskat att få veta allt om giraffer.

Här hämtade vi fakta om giraffer:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Giraff
http://www.zoofakta.se/giraff/
När vi berättat klart frågade vi Elin om hon 
var nöjd med det hon fått veta:
- Ja. jag visste inte att dom kunde bli så långa 
och att om dom hade huvet ner så länge kan 
dom bli yra och att dom hade blåsvart tunga.
Elin
- Jag visste inte att dom kunde bli så långa och att dom hade blåsvart tunga. Att dom kunde ha tre horn.
Frida
- Jag visste inte att dom hade blåsvart tunga och att når dom föder barn ploppar dom 2 meter ner på marken.
Linnea
- Jag visste inte att dom har blåsvart tunga och att den är 45 cm.
Alicia B
- Jag visste inte att tungan är blåsvart och att kalven är 180 och att tungan är 145 cm.
Ludvig
- Jag visste inte att dom hade 45 cm lång tunga och att dom hade horn och att man gjorde sytråd av deras svans.
Signe
- Jag visste inte att kalven från giraffen föll ner 2 meter och att kalven va 180. Och så visste jag att dom kunde äta taggiga buskar.
Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar