Sidor

fredag 8 mars 2013

Uppträda och berätta


Biobesök
-Vi har varit på bio och Anna var med och Stina och 
Elsa följde med också och vi fick godis och vi kollade
 på Röjar Ralf och sen åkte vi hem.
Flicka
Frågor om filmen:
-Vad hände på Röjar Ralf ?
Alice J
-Han är i ett spel och gör sönder hus och så finns det en tjej som heter Vanilja som är ett godisspel och hon vann i ett Rallylopp fast i det loppet fick hon egentligen inte vara med.
-Va det 3 d ?
Hannes
-Ja
-Var det svenska ?
-Ja
-Varför fick inte Vanilja vara med ?
Alice J 
-För att hon var "bugg",hon kan inte komma ut ur sitt spel för att hon var "bugg"
Flicka


Seglarskola - Jag skall börja på seglarskola med min 
bästa vän Gabriella och vi går i samma
 grupp och hon skall vara hos oss i en hel 
vecka och hon skall sova över hos oss och 
det är efter midsommar och hon bor i 
Linköping och vi skall hämta henne i
 mitten av Sverige och vi skall vara i lägret.
Alice J
- Hur många år är den tjejen ?
Karl G
- Hon är nio i Mars.
- Vet du vad din lärare heter ? Vet du om det är en tjej eller en kille ?
Tilda
- Nej
- Tror det är en kille.
- Har din familj en segelbåt hemma ?
Flicka
- Nej ,vi lånar från lägret.
- Jag tror nog att jag vet var du skall gå .
Karl A
- Vi kanske ses där,jag har varit där två gånger.
Pojke 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar