Sidor

tisdag 26 mars 2013

Kunskapsdagen marulk


Marulk

Marulk
Erik vill veta mer om marulk. Eriks pappa är fiskare 
så Erik har med sig kort på marulk och visar barnen.
Här hittade vi fakta om marulk:

Erik visste redan mycket om marulk men
 detta var nytt för honom
- Att de kunde lägga upp till 1 miljon ägg.
Erik
- Jag lärde mej att den kunde lägga upp till 1 miljon ägg och när den öppnar munnen så sugs det in. Och allt annat också.
Axel
- Jag lärde mej att den kunde bli så stor och att den fanns.
Alicia B
- Jag lärde mej att den kunde lägga över 1 miljon ägg.
Agnes K
- Jag lärde mej att det fanns nåt som hette marulk.
Linnea, Flicka
- Jag lärde mej att den kunde väga över 100 kg.
Otto
- Jag lärde mej att det fanns nåt som hette marulk och att dom sög in sådär som en dammsugare. Och att dom va så stora och vägde så mycke.
Elin
- Jag lärde mej att dom va så stora och sög in med munnen och att dom la så många ägg.
Alice A
- Jag lärde mej, vad heter de, att dom kunde suga in så och att dom kunde lägga över 1 miljon ägg.
Ebbe
- Jag lärde mej att så fort dom öppna munnen så sög dom in så där.
Frida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar