Sidor

fredag 1 mars 2013

Kunskapsdagen marsvin

Marsvin
Agnes har önskat att få veta mer om marsvin.
Fakta hittade vi här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marsvin
Detta tyckte Agnes att hon lärt sig som hon inte visste tidigare:
- Att honan kunde dö av havandeskapsförgiftning, och att hanarna slåss om vem som är starkast.
Agnes
- Jag lärde mej att dom kan äta bajs och att den killen som är starkast får välja hona först.
Stina
- Jag lärde mej att honan kunde dö när hon hade ungar i magen om hon blev stressad. Att den starkaste kan välja hona.Att dom kan dö om dom är ensamma.
Elin
- Jag lärde mej att dom åt sin egen bajs och att dom kallades för "små havsgrisar".
Linnea
- jag lärde mej att om dom va 1 kunde dom dö, dom måste vara flera.
Ebbe
- Jag lärde mej att dom kunde dö av stress när honan väntade barn och att dom åt bajs.
Alice
jag lärde mej att dom heter "liten havsgris" på tyska.
Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar