Sidor

fredag 8 mars 2013

Tummen upp, tummen ner

Det roligaste i 
skolan är...
Barnen får möjlighet att tänka
 efter ordentligt på följande påståenden.
Det roligaste i skolan är:
-Att lära sig nya saker.
-Att träffa och leka med med kompisar på rasterna.

Nu får de en stund att tänka efter, en del barn vill ha lång tid, efter en stund är alla klara och det blir elva tummar upp för att lära sig nya saker och sju tummar ner för att träffa kompisar och leka på raster. Nu kan det se ut som att träffa kompisar skulle vara dumt för att tummarna skulle ner, barnen vet att detta bara är ett sätt att visa vad de tycker och att det skall bli lite enklare.

Såhär svarar några:
 - Jag vill lära mig nya saker för annars kan man inte få bra jobb tex att vara konstnär eller lärare.
Klara
 - Jag tycker att man kan lära sig nya saker för kompisar är man ju med varje dag.
Flicka
- Jag tycker det är roligt att lära mig nya saker för då kan man få nya favoritämnen.

Några barn som tycker att raster och kompisar är det roligaste.
- När man blir stor blir man snällare om man leker med kompisar. Då får man mera kompisar och då har man något att göra på fritiden.
Alice A
- Det är bra att ha kompisar när man blir stor kanske man blir bjuden hem till kompisar som man träffade när man var liten.
Anna
- Om man har kompisar är det mycket lättare att komma på lekar.
Alicia
- Kommer inte på något.
Pojke
-  Alice J sa det som jag skulle säga. Att man träffar ju kompisar typ varje dag och man får ju inte chansen att lära sig något nytt varje dag.
Otto

Det kommer en angelägen fråga från ett barn, han kommer först inte på vad det heter men efter en stund, det är Drop-In kaffe Axel menar.

-Varför vill ni ha Drop-In kaffe ?
Maria 
Barnen vill ha detta för att få dricka saft och uppträda och visa vad de kan.
Det är så roligt när alla föräldrar kommer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar