Sidor

tisdag 26 mars 2013

Tummen upp, tummen ner

Jag var lycklig när..
Idag vill vi att barnen ska tala om för varandra 
om ett tillfälle då de känt sig lyckligare.
Kaninbur
De ska avsluta meningen Jag var lycklig när......
Vi vill också att de ska tänka ut något som 
de aldrig vill göra.

- När jag fick min lillasyster.
Alicia B
- Jag vet inte.
Otto
- När jag såg den.
Ebbe
- Vet inte.
Teoman
- När min pappa kom hem från London.
Frida
- När "gympaläraren" från en annan grupp sa att jag hjulade fint.
Flicka
- När min pappas mormor dog.
Flicka
- När jag träffade min storebror för första gången.
Agnes K
- När jag började på opalen.
Elin
- När jag fick min kanin Sprite.
Anna
- När jag fick komma hit till skolan och träffa alla kompisar.
Pojke
- När jag fick min katt Randi.
Stina
- När jag blev frisk.
Alice A
- När mamma sa att när pappa kommer hem från Kina kanske han bygger en kaninbur och vi skall köpa kaniner.
Flicka.
Vi talade också om vad det är för skillnad på att varar lycklig och glad. 
Så här säger några barn.
- När man är lycklig känner man det inuti sin kropp och när man är glad är man det utanpå.
Klara
- När man är lycklig känner man det inombords och när man är glad så visar man det man tex ler.
Flicka
- När man är lycklig så känner man det i kroppen.
Stina

Jag vill aldrig......

- Slå nån.
Alicia B
- Flytta från denna skolan för att vårat fritids är så bra.
Klara
- Sluta leka med lego.
Teoman
- Vara elak.
Frida
- Svika nån.
Flicka
- Sluta leka med lego.
Ebbe
Aldrig sluta rida
- Vill inte skada min lilla vitmus.
Agnes K
- Göra så att nån blir ledsen.
Elin.
- Skada nån.
Anna
- Aldrig flytta.
Stina
- Göra nån ledsen eller slåss
Alice A
- Dö.
Flicka
- Sluta rida.
Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar