Sidor

fredag 15 mars 2013

Uppträda och berätta

Pyssel på Fotö
- Idag så ska Agnes och jag leka och vi ska gå till Alice  på ett pysselställe i Sion. Och då ska vi pyssla och äta mat och ännumera pyssla. Och Agnes K kommer att följa med ner dit till Per-Åkes hus. Och sen kör Alice mamma hem mej.
Alice J, Agnes K
Fråga till Alice och Agnes:
- Vad är Sion för nåt?
Flicka
- Det är en kyrka.

Segla till Danmark
- Vår familj ska åka till Danmark. Vi ska åka 
dit gratis för vi ska segla dit med våran egen 
segelbåt. Och Agnes K ska kanske följa med. 
På sommarlovet. Vi ska vara på badhotell, 
och jag tror att vi är där en helg eller en vecka.
Alice J
Frågor till Alice J
- Är det bara din familj och Agnes?
Ludvig
- Ja.
- Ska Plura med?
Agnes K
- Nej, jag tror att min kompis ska ta hand om henne och mina två kaniner.
- Vad heter segelbåten?
Flicka
- Anita.
- plura kan ju följa med i segelbåten.
Ludvig
- Nej det kan hon inte, för vem ska ta hand om henne när vi är på hotellet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar