Sidor

fredag 26 oktober 2012

Uppträda och berätta

Ny mobiltelefon
- Min morfar köpte en mobil till mej igår. Och så va de så att den kosta jättemycke.
Pojke
Frågor till pojke:
- Vad va det för nån:
Ludvig
- Jag kommer inte ihåg vad den hette.

Hundträff
- I lördags var jag på Fransk bulldog träff. Vi har en sån hund. Det var 7 hundar.
Liam
Frågor till Liam:
- Vad heter din hund?
Ludvig
- Gunvald.
- Va det kul där?
Alfons
- Ja det va det.
- Hur ser dom ut?
Liam visar med händerna ca 40 cm.
- Vad var det för färg på den stora?
Pojke
- Svar-vit.
- Hur gammal är din?
Flicka
- 1½, fyller 2 år i februari.
- Vilken färg va det på den minsta?
Pojke
- Svart

Syskon
- Jag ska få ett syskon i mars.
Alfons
Frågor till Alfons:
- Såg ni på sjukhuset om det va tjej eller kille?
Otto
- Nej. Jag tror det blir en kille.
- Vad ska den heta om det blir en kille? har ni bestämt det?
Otto
- Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar