Sidor

fredag 19 oktober 2012

Bokrecention: Min Pappa Tyngdlyftaren


Min pappa tyngdlyftaren

Lina Lundh

Detta står på baksidan av boken vi läst för barnen:
”Vet du?” säjer jag till pappa Tyngdlyftaren. ”Jag har fått en kompis!”
Sedan kan jag inte sitta stilla längre utan måste hoppa i sängen.
”En kompis är verkligen finemang”, tycker Pappa Tyngdlyftaren och gör ett jättehopp så jag studsar ur sängen.
Lisa är glad att hon har Pappa Tyngdlyftaren.
För i skolan får hon inte vara med och hoppa
långhopprep, de andra tjejerna tycker bara att
hon är bråkig. En dag kommer Kemira till klassen
och Lisa får vara med om det härliga att få en
riktig bästis.
Barnen har fått recensera boken och så här tyckte de om den:
- Jag tycker att den var jättebra.
Elin
- Jag tycker inte att den va så jättebra. Vissa kapitel va ganska tråkiga.
Flicka
- Jag tycker den va jättesuperbra och för att det typ handlade om att vara kompisar och hur det kan vara när man är på skolan.
Flicka
- Jag tycker det var den bästa bok jag läst för den var spännande.
Linnea
- Jag tycker den va spännande och den hade inte så mycke spänning så den va bra. Jag tycker att dom som hade hopprep skulle vara snälla.
Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar