Sidor

fredag 5 oktober 2012

Uppträda och berätta

När jag var i Mallorca
- Man fick åka flygplan dit. Vi var där i 10 dagar fast vi blev kvar där i 12 dar. Vi fick vara kvar där i 12 dagar för vi missa flyget hem. jag gjorde en tygfläta i håret och jag fick klippa bort den. vi åt på samma restaurang nästan varje dag.
Linnea
Frågor till Linnea:
- Vad åt du för nåt?
Teoman
- Mest pommes frittes.
- Hur varmt var det där?
Elin
- 25* kanske.
- Varför missa ni?
Flicka
- För vi trodde att vi skulle åka hem när vi varit där i 10 dar, men vi skulle åka hem när vi varit där i 9 dar.
- Badade ni varje dag?
Flicka
- Ja.
- På det stället du klippte av den, blev du flintskallig där?
Stina
- När jag klippte mej hemma. Jag har allt håret kvar.

Strandgården
- Jag har varit på Strandgården. Vi ringde mina kusiner på morgonen och så kom dom samma dag. Och där fanns ett servicehus och där kunde man sitta och äta, och vi åt glass varje dag.
Och så bodde vi i tält. Och sandstranden som var nära oss var en mil lång och så fanns det en stig nära vårt tält som vår kusin alltid gick ner för fast han inte fick.
Flicka
Frågor till Flicka:
- Vad är ett servicehus?
Flicka
- Det är ett hus där det finns ett kök och massa med spisar och diskbänkar där man kan laga mat och så sitter man där och äter om man vill.
- Hur lång tid tog det att åka dit?
Linnea
- 2½ timma.
- Var det varmt eller kallt då?
Elin
- Det var som här, en supervarm sommardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar