Sidor

fredag 19 oktober 2012

Tummen upp, tummen ner

Ingen vet att...
Barnen fick berätta, om de ville, något som
de trodde att inte någon annan på fritids
visste om dem. Nästan som att berätta en hemlighet.
- Ingen vet att jag kommer att få en hund.
Pojke
- Ingen vet att jag har  en kompis som har gått in med en fotbollsspelare och hållt i handen.
Flicka
- Ingen vet att jag har en farfar som känner IFK:s tränare.
Flicka
- Ingen vet att en av mina kompisar ramla ner i vattnet i Klova.
Pojke
- När jag gick på förskolan fanns det ett högt skåp som det fanns saker som det var prydnadssaker i och så fanns det en nyckel  till det skåpet. Och jag brukade ta och sno den nyckel.
Pojke
- Ingen vet att jag har en kusin som ritar på sin läxa.
Pojke
- När jag gick på förskolan så tog jag en klänning till en Barbie. Och den har jag fortfarande kvar hemma hos mej.
Flicka
- Min mormor har gjort en julkalender till min kusin.
Flicka
- Ingen vet att när jag gick på förskolan brukade det komma en igelkott dit och en gång när den kom dit så kröp den upp på gungorna och då börja jag ta fart.
Flicka
- En flicka och jag hade blandat juice och vatten och hällde upp det i ett glas sen sa vi att mamma kunde dricka upp det.
Flicka
- Att en gång när jag skulle gå till förskoleklassen såg jag en död råtta på vägen.
Flicka
- När jag
- Att min gammelmormor fyllde 99 år och dog 3 månader innan hon fyllde 100 år.
Pojke
- Att  när jag gick på förskolan fanns det ett litet träskjul som man kunde krypa in i och då ramla en igelkott ner på min rygg.
Pojke 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar