Sidor

fredag 19 oktober 2012

Uppträda och berätta

Jag har 2 kaniner och dom heter Mimmi och Mojje. Dom är lejonkaniner och Mimmi är 5 år Mojje är 4 år. Och dom är utekaniner. Jag hade en kanin i Valdermarsvik och den hette O`boy. Jag tog hand om den som min egen kanin.
Alice

Frågor till Alice om hennes kaniner:
- Vad är lejonkanin?
Alice
- Jag tror att det är en blandning av lejon.
- Hur stora huven har dom?
Erik, Pojke
- Ungefär så här stora svarar Alice och visar ca 12cm i diameter.
- Vad har dom för färger?
Magnus
- Mimmi är vit med orange prickar och Mojjes päls är gråsvart.
- Har Mimmi och Mojje några vänner?
Flicka
- Nej inga vänner.
- Har dom lejon tassar?
Otto
- Nej verkligen inte, men vassa klor.
- Gillar dom att bada?
Alice
- Gillar dom att bada?
- Nej.
- Har dom bitit dej nån gång?
- Mimmi 10 gånger och Mojje 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar