Sidor

fredag 26 oktober 2012

Tummen upp, tummen ner

Jag skulle gärna sluta skolan
Vi sa till barnen att de skulle tänka på om de 
hade sluta skolan om de fick det.
1 tumme upp
15 tummar ner
Så här motiverade barnen sina "tummar".
- Om det hade varit Turkiet hade jag tagit tummen upp.
Teoman
- Jag tycker inte om att bara läsa på morgonen.
Ludwig
- För det är bra att gå i skolan och lära sej saker.
Tilda
- Jag lär mej och det är roligt.
Pojke
- Att man kan skaffa kompisar i skolan och lära sej.
Otto
- Man kan ju inte lära sej om man inte går i skolan.
Anna
- Jag vill kunna + och - och x när jag blir större.
Flicka
- För jag vill pröva på hur det är att gå i andra klasser och att få lära mej nya grejer. Och att få lära mej nya grejer. Och ta studenten.
Flicka
- Jag får lära mej nya grejer varje dag, och att man får snälla fröknar.
Elin
- Att när man blir stor och får egna barn och när dom ska läsa vet man ju inte vad dom läser. Och då kan ju inte barna lära sej heller.
Stina
- Om man inte skulle gå i skolan och lära sej några grejer så är det svårare att lära sej när man blir vuxen.
Linnea 
- Om man inte går i skolan träffar man inte så snälla fröknar och sen och sen när man blir vuxen blir det så där konstigt om det hände vet man nåt vet man inte vad man ska göra.
Alice A
- Det är ju bra att kunna saker för när man blir vuxen och så när man börjar jobba måste man i de flesta jobb kunna matematik.
Flicka
- Det är bra att gå i skolan för man lär sej och det är roligt att tala om rymden.
Alicia
- När man ska börja jobba om man ska bli mattelärare, som min mamma, måste man kunna matte.
Flicka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar