Sidor

fredag 27 maj 2011

Uppträda och berätta

GALEBO
- Vi har hittat ett fågelägg i bergen hos Gabriellas farmor.Det är ett fiskmåsägg.
Flicka
- En gång hitta Tilda ochn jag ett ljusblått ägg med mörkgröna prickar.
Moa
- Jag hade ett fiskmåsebo utanför mitt hus och vi kunde inte spela fotboll eller nåt. Vi la några gummiormar på boet. Först var det 3 ägg sen blev det 2 ägg och sedan inga. Och min granne gick fram till boet och pussa och krama äggen.
Beata
- I min mormor och morfars berg så var jag och min kompis Tim och så såg vi ett fågelbo med 4 ägg i och 2 var söndriga och 2 var hela.
Evelina E
- I torsdags så basta vi med hockeylaget och bada så jag och Elis stanna till det var slut och det var 2 timmara som vi badade och så gick vi upp till bastun och så gick vi upp i bergen sen och så såg vi ett bo och så skulle vi gå och titta på boet. Då kom en gale så jag fick hoppa ner. Tillslut hitta vi äggen och dom ville några pappaor steka.
Andreas
- När jag och Hugo och Albin var uppe i några berg och då var det några galar där och vi reta upp dom. Och dom hade 10 ägg och då fick jag en skit i huvet. Då blev Hugo och Albin och jag arga på dom. Då kasta vi sten på dom. Tillslut fick Hugo en skit i huvudet. Så kom min granne med ett luftgevär och sköt alla.
Joakim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar