Sidor

fredag 6 maj 2011

Tummen upp, tummen ner

Så här vill jag bli tillsagd

Ibland händer det att barnen gör saker som de inte ska eller bör göra. De flesta gånger kan vi säga till barnen att det inte är lämpligt det som de gör. Och det räcker med en gång och med vanlig röst. Men tyvärr händer det att det inte hjälper på det sättet och vi måste säga till flera gånger och höja rösten. Säkert känner ni föräldrar igen att ni också får göra så ibland.
Vi talade med barnen om varför det är så och hur de helst vill bli tillsagda.
Så här svarade barnen:
- Man ska försöka sluta första gången. Lite normal röst.
Clara T
- Oftast slutar jag med en gång, men om jag inte slutar då måste man säga till med arg röst.
Stina
- Om jag blir tillsagd åker jag på stryk av min brosa. Vill bli tillsagd med fin röst. Jag lyssnar inte så ni får säja till 100gånger.
Pojke
- SLUTA!
Pojke
- Med normal röst.
Hugo
- Normalt. Tror att jag lyssnar på det normala.
Petter
- Normal.Jag hoppas att jag lyssnar på normal röst.
Julia
- Jag vill bli tillsagd med normal röst.
Moa, Evelina H, Evelina E, Evelina W, Tilda
- Jag vill inte bli tillsagd alls, för då kan man göra som man vill.
Flicka, Pojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar