Sidor

onsdag 25 maj 2011

Tummen upp, tummen ner


GLAD-LEDSEN
Vad gör våra barn barn glada och vad tycker de inte om? Detta fick barnen berätta i samlingen när det var tummen upp, tummen ner.
Då blev jag glad:
Jag blir ledsen :
- när mamma sa att jag skulle få ett syskon.
- någon retas.
Evelina E
- när vi skulle åka till Spanien.
- när man blir retad.
Evelina H
- när vi åkte till Öland.
- när min syster slår mej.
Pojke
- när jag lärde mej cykla. Och när min pappa sa att min familj och Linneás skulle åka till Kreta.
- läxor.
Tilda
-när farfar ringde och sa att jag fått en till kusin.
- när pappa berättade att min gammelmormor dött.
Clara T
- när jag skulle åka till Brasilien.
- när Viktor jagar mej.
David
- när jag spelar musik.
- när killar retar mej.
Stina
- när jag hörde att hela familjen skulle åka till Thailand.
- när pappa sa att farfar hade dött.
Linneá
- när vi skulle spela med vårt band.
- när en sjungde fel.
Pontus
- när pappa beättade att jag skulle segla Feva i sommar.
Erik
- när jag fick en målvaktstränare i hockey.
- när jag slutar sent på fritids.
Andreas
- när jag studsar på min studsmatta.
- tycker inte om att göra hemläxor.
Evelina W
- när vi skulle resa till Turkiet eller Egypten.
Filip
- när jag fick ett eget rum.
- när jag vill göra saker jag inte får.
Lucas
- när vi skulle passa en hund.
- när vi fick lämna bort en hund.
Evelina H
- när mamma sa att vi skulle åka till Spanien.
- när kompisarna blir sura på mej.
Pojke
- när vi vinner cup i fotboll.
Henrik
- när min farsa kommer hem.
- när Hugo cykla ifrån mej.
Joakim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar