Sidor

fredag 6 maj 2011

Kunskapsdagen Albino


ALBINO

Erik vill veta mer om Albino.
När vi tagit reda på fakta om Albiner tyckte barnen att de lärt sig detta.
Jag visste inte att:

- dom inte hade pigment.
Erik
- dom inte hade pigment. Att det finns folk som tror på häxdoktor.
Evelina E
- dom fångade barn och dödade dom och sålde delar från dom, och att fiskare fiskade med små delar av dom.
Moa
 - folk kidnappade och mördade dom för dom trodde att dom skulle bli rika.
Evelina H
- Jag har lärt mej att vissa fiskare som tror på häxdoktor fiskar med delar från Albiner och så tror dom att dom ska få en fisk med massa guld i magen.
Stina
- Albinos finns i Afrika
Carl
- det fanns Albiner så jag lärde mej allting.
Lucas
- det fanns Albiner. Jag visste inte att dom tog barn och döda dom.
Hugo
- dom sålde barn för 3.8 miljoner.
Gustav

- man såg blodådrorna på dom.
Evelina H
- dom fiskade med dom.
Evelina W
- När jag var i Afrika såg jag Albinobarn. Man såg blodådrorna. Dom var vita med rött burrigt hår och röda ögon.Dom tiggde pengar för dom var utstötta av sina familjer. Många barn stog tillsammans.
Camilla
Här kan ni läsa om vad som händer Albiner i Afrika.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8355580.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar