Sidor

onsdag 4 maj 2011

Uppträda, berätta


LAPPGÖMMA OCH PÅSKELD
Trots att det inte var måndag fick barnen berätta för oss om saker de varit med om på påsklovet.

- Jag har vart på djurparken Slottskogen och så såg vi en påfågel utanför stängslet. Och min kusin Ebbe fyllde år. Vi var på kalas hos dom.
Tilda E
- Jag har badat i min och mina syskons pol. Min bror gjorde sönder den sen fick min mamma laga den med tejp.
Evelina H
- Jag har varit i Gräfsnäs. Och så var vi och hälsade på några vi kände och hon hade en hund och två katter. Hunden hette Higgins och en av katterna hette Milton och den andra katten hette Pysen. Jag myste med Milton hela tiden. Det var en persier.
Julia
- Jag har varit på ett äventyrsbad i Uppsala. Och så har jag varit hos mina kusiner och dom hade en ny studsmatta, men inte så jättestor. När jag kom hem från Uppsala hade mamma satt upp våran studsmatta.
Linneá K
- Jag har varit hos min kusin Irma och vi gick till ett badhus. Och så sen innan vi skulle åka hem så såg jag och Markus och Maja och Molly en bäver och en till nästa dag.
Clara T
- Jag har bowlat med Thelma. Och på påskafton fick jag ett årskort på Liseberg. Och på eftermiddagen var vi i en sjöbod och på kvällen sov jag över hos Bella, min kompis. Nästa dag sov William över hos mej.
Evelina
- Jag firade påsk hos farmor och farfar. Då gjorde vi en lappgömma till påskäggen. jag och min kusin som är lika gammal fick en egen och dom som är mindre fick en annan. och på tre lappar stog det att vi skulle gå till en tall. och åtta meter från dem tallen fanns ett klätterträd. och två meter upp i det trädet fanns nästa lapp. Och så skulle vi gå till en kyrka, sen till en frisör, sen till en godisbutik och så skulle vi leta i frysen i vaniljglass bigpack. Vi fick varsin tia att köpa för och sen en blå låda och där var skatten. Påskägg.
Tilda
- I går spelade jag första seriematch i fotboll och vi förlora med 3-1, men det var ändå kul.
Evelina E
- jag har varit i Danmark och där fanns ett badpalats. jag åkte vattenrutchkana och på vägen hem såg vi en örn.
Pontus
- Jag och min kompis Tim samlade granar till vår egen påskfyr och då kom brandkåren och fråga om vi hade tillstånd. Vi hade tillstånd.
Erik
- I helgen satte vi på kapellet på båten.
Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar