Sidor

fredag 25 januari 2013

Uppträda och berätta

Danmark
- När jag va i Lökken då bodde vi på en campingplats och där va en lekplats vid vårt hotell och där fanns en studsmatta som va en kudde.Och vi va på stranden lite och när vi hade ställt bilen på stranden och då när vi skulle luta oss mot den va den stekvarm och jag tyckte nästan inte att det gick att bada för man blev så sandig när man gick upp. På kvällarna på campingplatsen brukade vi dricka kvällste och spela Minifia med knuff. och en dag när jag va på lekplatsen så hjulade jag och så kom en dansk tjej och frågade "kan du göra så där"på danska. 
Och så en gång åkte vi till stan i Danmark och så där åt vi
 winerbröd med choklad med gaffel och så köpte jag ett
 par glasögon formade som hjärtan.
Flicka
Frågor till flickan om resan till Danmark:
- Var ni Danmark?
Ludvig
- Ja.
- Hur lät den danska tjejen?
 Karl
- Hon va typ 7 år och lät som vanlig danska. Jag sa bara "ja" och sprang iväg för jag ville inte prata.
- Åkte du till Fårup?
Tilda
- Nej.
-  Va det svårt att äta winerbröd med gaffel?
-  Nej, för jag åt inte ens med gaffel.
-  Bodde ni i ett tält?
Flicka
-  Ja.
- Va det vit choklad eller mörk choklad i winerbrödet?
Alice J
-- Va tjejen brunbränd?
 Pojke
- Hon va som oss. Hon va ljus, blek.

Grekland
- När jag va i Grekland och där så bodde vi på 
ett hotell och där när vi badade i havet så va 
det två stycken tjejer där och så va det så
 fick man ta fiskar som va i vattnet och dom 
hoppa nästan på dom tjejerna. Och så bruka 
jag vara i polen. Och så när vi va i havet så
 plocka vi massa stenar och så brukade vi gå 
på restaurang som låg där. Och så tog jag alltid tonfiskmacka.
Flicka
Frågor om resan till Grekland:
- Va det varmt i vattnet?
Alice J
- Ja
- Va hoppa fiskarna på tjejerna?
Flicka
- Dom hoppade på bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar