Sidor

fredag 25 januari 2013

Kunskapsdagen träd


Träd
Linnea vill veta mer om träd.
Här hittade vi det som berättades för barnen om träd:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A4d
Barnen sa att de hade lärt sig detta om träd:
- Jag visste inte att det trädet va så gammalt och att det fanns i sverige.
Linnea
- Jag lärde mej allt. Att det där trädet va så långt, 125 m,
Alice A
- Jag visste inte att världens äldsta träd va så gammalt och att det va i Sverige, 9500 år.
Frida, Anna
- Jag visste inte att trädet va så långt och gammalt.
Alice J
- Jag visste inte att vårt äldsta träd i Sverige, eller hela världen va 9500 år.
Pojke
- Jag lärde mej allt, förutom sorterna.
Ebbe
- Jag lärde mej att det gamla trädet dog flera gånger.
Ludvig
- Jag lärde mej att det fanns såna träd i Sverige nära Norge.
Pojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar