Sidor

fredag 18 januari 2013

Tummen upp, tummen ner




Jag ångrar att....

Vi ville att barnen skulle tänka på om det fanns något som de ångrar att de gjort.
Vi sa att de som får ha sitt namn med på bloggen själva fick bestämma om de ville ha sitt namn under det de ångrade eller om vi istället skulle skriva flicka/pojke.
En del tyckte det var OK med namnet, andra vill ha flicka/pojke.

Jag ångrar att:
- jag skrämt min lillasyster att det kommer spöken om hon inte lyssnar.
Flicka
- jag skrämde min lillebror så han spillde saft på hela sej.
Tilda
- verkligen att jag skrämde min lillebror att Kattla kommer på Bröderna Lejonhjärta.
Alice J
- jag kittlade min lillebror så han kissa på sej.
Flicka
- jag slog min storebror.Han retades så¨myckte att jag blev arg.
Alice A
- jag bet alla på förskolan.
Flicka
- en pojke och jag kastade gosedjur så kom de på en spegel och den ramla ner och gick i sönder.
Ebbe
- när jag slog min lillasyster en gång sa hon att hon va kissenödig så hon kissa ner sej.
Anna
- jag skrämde min kusin så han ramla och slog sitt huvud i trappan.
Pojke
- jag sa att min storasyster va världens sämsta syster.
Flicka
- jag slog min storebror. Han reta mej och sa dumma saker till mej och så.
Flicka
- jag sa att min storasyster inte va min storasyster längre.
Pojke
- jag sa att min mamma och pappa va dumma.
Flicka
- jag åkte en rutchkana som va jätte läskig.
Flicka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar