Sidor

fredag 25 januari 2013

Tummen upp, tummen ner

Det första jag ska 
göra när jag blir stor
Vi bad barnen att de skulle tänka ut något som de skulle göra bland det första när de kände att de hade blivit stora. 
Här det som de ville göra först av allt.
- Att jag ska jobba som polis.
Alice J, Tilda, Pojke,
- Forska.
Pojke
- Är att jag ska bli djurskötare.
Hannes, Stina
- Arbeta med godis.
Pojke
- Är att ta körkort.
Ludvig, Axel, Karl
- Att bli frisör.
Flicka
- Är att åka till Hollywood och bli modedesigner.
Alicia B, Frida
- Söka jobb på Liseberg.
Alice A
- Att gå i skola för ambulans.
Linnea
- Är att öppna en tapasrestaurang vid Globen och på mina raster ska jag åka den runda hissen i Globen.
Flicka
- Är att göra Legofriendes.
Flicka

3 av barnen sa att de skulle bli polis när de stora. 
Vi frågade all barnen vad de tror
 man behöver kunna för att bli polis.
Här är svaren:
- Man måste försöka att inte vara våldsam.
- Man måste göra tester på nybörjarna, dom som vill bli polis.
- Man måste vara modig.
- Man får inte dricka för mycke alkohol.
- Man måste vara stark.
- Man måste vara orädd.
- Man måste vara noga med att veta vad man ska göra med sina verktyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar