Sidor

fredag 7 september 2012

Uppträda och berätta


Thailand i november
- Nån gång i november ska jag åka till Thailand. Och vi ska vara där i 4 veckor.
Otto
Frågor till Otto om resan till Thailand
- Vad för slags Thailand? Vilket ställe?
Alice
- Jag vet inte men jag hoppas i alla fall att jag kommer att vara på samma ställe för då hade jag en liten grotta som jag gick in i när jag ville vara i fred.
- Är den djup grottan?
Liam
- Den var bara jätteliten neråt men inåt.
- Har du hittat den själv eller gjort den?
Erik
- Jag bara hittade den när jag var ute och gick på stranden. Jag fick gå så långt som dom bara kunde se mej och jag dom.
- Har du varit i Thailand förr?
- Ja, en gång.

Branäs
- Nånstans i vinter ska vi åka till Branäs.
Erik
Frågor till Erik om Branäs:
- Hur länge ska ni vara där, och har ni några speciella backar att åka i?
Otto
- Vi brukar mest åka i en röd backe. Vi ska vara där i 1 vecka.
- Ska ni vara där vi träffades förra året?
Alice
- Ja, vi ska vara där.
Universeum
- Jag var på Universeum i söndags.
Jag såg en av världens fetaste ormar.
Jag såg apor hoppa över regnskogen. Jag såg hajar.
Liam
Frågor till Liam om Universeum:
- Hur tjock var den?
Erik
Liam visar ca 25 cm
- Hur långa var dom?
Erik
- Jag vet inte riktigt, kanske här ifrån till Alice.
- Fick du veta vad hajarna heter?
Otto
- Jag vet i allafall att såghajen kan bli 11 meter. Sågen är lika lång som mej, 130 cm. Om en fisk kommer framför den kan den döda fisken med sågen.
Liam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar