Sidor

fredag 21 september 2012

Tummen upp, tummen ner

På dagens tummen upp, tummen ner, ville vi att barnen skulle tänka efter vad som gjort dem riktigt glada och något som gjort dem ledsna.
Jag blev glad när…
Jag blev ledsen när.....

- När jag fick mina kaniner.
När jag drömde mardrömmar om att min lillebror kom bort.
Alice
- När mammas kusin hade en tumör som växte på hjärnan och då blev hon sjuk och sen när jag fick veta att hon blev frisk blev jag glad.
Tilda
- När min farmors storebrors hund fick avlivas.
Flicka
- När jag badade i Annas pool gjorde jag en kullerbytta och så var vattnet smutsigt och jag fick en myra på pannan.
När gammelfarmor dog.
Alice
-När jag fick min kanin.
Att min kanin kanske skulle dö.
Anna
- När jag fick min hund.
Det är när en jag känner och en körde bil och fick solen i ögonen och mamman blev påkörd och bäbisen dog
Pojke
- När min mormor dog.
Elin
- När min mamma och pappa sa att vi kunde skaffa kanin.
Jag hade en granne som hade en hund och dom kanske bara bodde där i ett år och dom var jätte snälla och så flyttade dom.
Flicka
- När jag hittade min kanin.
När jag bröt min arm
Linnea
- Jag blev lessen när jag fick veta att min gammelmormor hade dött när jag var liten
Alice
Jag fick aldrig träffa min farfar. Han dog när min pappa var 2 år.
Frida
- När jag bröt armen och fick rita på mitt gips. (Glad)
När min mamma kom hem och sa att min gammelmormor hade dött.
Otto
- Att min mormor och morfars hund som hette Fanny dog när jag var 5 eller 6 år.
Pojke
- Att min farmor dog när hon var 41 år bara.
Axel
- När jag bröt armen på förskolan.
När jag fick mina hönor, men de skiter i trädgården.
Flicka
- När jag började på Opalen. (Glad)
Elin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar