Sidor

fredag 14 september 2012

Tummen upp, tummen ner

Jag brukar säga förlåt
Det som vi ville denna gång av "tummen upp, tummen ner"
var att barnen skulle tänka på hur de gör om de sagt
eller gjort något dumt mot en kamrat.
Jag glömmer aldrig att säga förlåt om jag gjort eller sagt något dumt mot någon.
Tummen upp: 11
Tummen ner:12
- Jag vill alltid säga förlåt och det som jag minns har jag alltid gjort det.
Elin
- Jag vill vara schysst mot mina kompisar och även säga det till dom som varit dumma och då förlåter jag dom ändå, även om dom inte ångrar sig.
Stina
- För att vara väldigt snäll mot sina kompisar.
Pojke
- Om jag typ gör nåt dumt mot en och inte säger förlåt mot den så kan dom göra nåt dumt mot mig.
Hannes
- Man måste inte ha gjort det med flit man skall säga det ändå.
Axel
- Om man har varit dum skall man alltid säga förlåt om man inte gör det kan den andre bli ledsen eller sårad.
Pojke
- Jag hade tummen ner för att nån kanske gjorde nåt innan och då vill inte jag säga förlåt för att dom gjorde nåt innan och man kan ju glömma bort det också.
Flicka
- Ibland om tex jag gjorde nåt dumt som inte var så himla dumt och så kanske den tyckte det och då vill inte den säga det och då vill inte den säga det och håller det hemligt och då kan man ju inte säga det.
Alice
- Om kanske jag har gjort nåt dumt mot Frida tex då så kanske jag också blir ledsen för att jag gjort mot dumt och då kanske man gör om det.
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar