Sidor

fredag 14 september 2012

Uppträda och berätta


Vi har lärt oss säga ”Hej” på engelska, singalesiska och turkiska.
Hello, engelska
Aiboan, singalesiska
Meraba, turkiska

Bröllop i Spanien
- Att typ i sommar har jag åkit till Spanien med bil med mamma, pappa och Leo, min storebror. Och då skulle vi på ett bröllop och då var det min väns pappa som skulle gifta sej med nån som var spansk. Att vi stannade på hotell varje dag när vi åkte.
Alice
Frågor till Alice om resan till Spanien:
- Vad hette hotellet?
Otto
- Ja, det är olika.
- Vad hette det som ni stannade längst på då?
Otto
- Det kommer jag inte ihåg.
- Hur lång tid tog det att åka till Spanien med bilen?
Liam
- Ja, 21 dagar eller nånting.
- Hur sov ni då?
Liam
- På hotell.
- Hur många hotell va det?
Alfons
- Kanske 9 eller 10.
- När ni stannade första gången stannade ni på hotell då?
Ludvig
- Vi stannade på hotell. Vi åkte typ hela dagarna.
- Var ni bara 1 dag på hotell?
Alfons
- Nej, det va ett hotell vi va på i 6 dagar.
- Vad var det roligaste med Spanien?
Flicka
- Att det var så många jag kände som skulle åka dit. Och att det fanns en pool.
- Hur länge va ni i Spanien?
Alfons
- Typ 3 dagar .
- Tittade du på TV på hotellet?
Maria
- Ja.
- Vad pratade dom för språk?
Maria
- Det mesta var, jag kommer inte ihåg.
- När jag åkte till Spanien då pratade dom spanska på hotellet men svenska i huset i Spanien.
Alfons

Jul i Linköping
- Nånstans vid jul ska vi åka till mina storebröder och så ska vi fira jul.
Alice J
Fråga om resan till storebröderna:
- Åker ni färja eller plan?
Ludvig
- Dom bor i Linköping och vi åker bil. Det tar typ mindre än en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar