Sidor

lördag 28 april 2012

Uppträda och berätta

Danmark
- När jag var i Danmark så sovde vi på ett hotell sen när på morgonen så skulle jag gå upp och bada så fick inte jag bada själv så ville jag det ändå. Sen så skulle jag gå ner till badet men så kom jag inte ut genom dörren. Sen vakande mamma och då låtsades jag att jag sovde.
Jessica
Frågor till Jessica:
- Låtsades du gå i sömnen?
Ester
- Nej.
- Sprang du och la dej i sängen?
Flicka
- Ja.
- Varför gick du upp?
Elis
- För jag ville bada.
- Var du naken när du gick?
Albin
- Nej.

Studsmatta
- Jag kommer att få en ny studsmatta.
Pojke
Frågor om studsmattan:
- Hur stor är den?
Elis
- Kommer inte ihåg.
- Är det blått på sidan eller grönt?
Flicka
- Blått
- Är det nåt nät runt?
Martin
- Ja.
- Vilken form har den.
Ester
- Rund.


Italiensk tryffelhund
- När jag var hos min pappa så skulle jag gå ut med min hund och då kom en annan hund utan halsband så den hoppa upp på min hunds rygg och då märkte jag det inte först och då när vi gick la den sej på min hunds rygg och gnällde. Den hade blod på tassen men sen sprang den bort kanske hem till sej.
Alma
Frågor:
- Vilken färg hade den lilla hunden.
Elis
- Brun och grå och en top på huvet.
- Klappa du den?
Viktor
- Nej, jag tittade på den.
- Vad heter din hund?
- Italiensk tryffelhund.
- Vilken färg har din hund?
Alex
- Den är brun och vitfläckig, nej den är vit och brunfläckig.

Afrika
- Min pappa hat åkt till Afrika och ska jaga.
Erik
Frågor till Erik:
- Vad ska han jaga?
Isac
- Olika saker. Antilop, kudu, som en älg med en meter långa hirn.
- Var ska han jaga nånstans?
Elis
- Vet inte, han blev bjuden.

Rådjur
- Jag och Leo såg ett rådjur och sen när vi gick hem till mej så såg vi en hund som vi trodde var hemlös. Men det var den inte.
Isac
Frågor till Isac:
- Vad gjorde du när du trodde den var hemlös?
Viktor
- Jag gick fram och sa "sitt" och det gjorde den det. Detta vet inte mamma om.
- Tog du hunden?
Martin
- Nej och sen började den springa fram och tillbaka.
- Var den stor?
Erik
- Nej, den var pytteliten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar