Sidor

söndag 1 april 2012

Uppträda och berätta

Arvid har fått en lillebror. Han har tagit med ett kort på honom och visar för barnen.
- Det här är Alve, min minsta lillebror. Han är 3 veckor och 2 dagar gammal. Han är 50 cm lång och lite mer. Och så skriker han inte så mycket. Han äter minst 10 gånger om dan. Alve föddes på lasarettet i Varberg.
Arvid R


Frågor till Arvid om Alve.
- Är det en pojke eller flicka?
Benjamin
- Pojke
- Är det bestämt att han ska heta Alve?
Maria
- Nej, vi prover med Alve. Vi har provat med David och Vidar.
- Har han inte nåt hår?
Albin
- Jo, han har jättemycket hår.
- Har han fått några tänder?
Isac
- Nej.

- Jag har fyllt år. Jag fick en sparkcykel, BMX, och en hjälm. 10 paket fotbollskort. Sen var jag och mamma och pappa och gick slingan, och jag såg 6 15-åriga killar som åkte på moppar och hade granar där bak och jag såg att dom svängde in vid några buskar och sen när jag gått slingan gick jag dit där buskarna var och jag tog ut 3 granar och sen kom dom andra med 5 granar till. Dom sa till mej. jag hittade granarna och sen la dom tillbaka dom på samma ställe.
Martin
Frågor till Martin:
- Hur många granar hade dom?
Benjamin
- Nu har dom 12 granar, men dom är där varje kvart.


- Jag har tagit simborgarmärket. Jag simmade 200 meter bröstsim och 50 meter ryggsim.
Elon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar