Sidor

tisdag 10 april 2012

Tummen upp, tummen ner



Manligt/Kvinnligt
Vi ville veta om barnen tycker att det finns olika saker som bara flickor/mammor eller pojkar/pappor kan göra.
Några tyckte att det som bara flickor/mammor kan göra är:
  • Bli gravida
  • Amma
  • Skälla
  • Städa
  • Ha mensblod
Detta kan bara pojkar/pappor göra enligt några av barnen:
  • Vara snälla och spela TV-spel
  • Beställa pizza
  • Skämma bort, spela TV-spel och ge pengar och godis
  • Kan bara släppa in spermier i mammans snippa
  • Leka
  • Kan stå upp och kissa
Nu fick barnen göra tummen upp eller tummen ner för de saker som de höll med om eller ansåg vara fel.
- Jag har tummen ner för när min pappa åker på handboll beställer vi pizza hela tiden och det är min mamma som gör det.
Wilma
- Tjejer kan också stå upp och kissa och de kan beställa pizza och spela TV-spel.
Ester
- Min mamma har inte lust att spela TV-spel.
Benjamin
- Min mamma kan leka.
Hilda
- Jag kan städa så det är inte sant att det är så.
Melker
- Jag kan städa och skälla.
Arvid
- Pappor kan  laga mat och städa.
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar