Sidor

fredag 24 februari 2012

Uppträda och berätta


- Jag har varit på Melodifestivalen. Vi köpte godis, det var gott. Det var roligt, det var åtta artister. Man får sitta där en timma innan det börjar. Vi satt bervid några kärringar som skrek hela tiden. En var vuxen och en var barn. Vi satt ganska långt upp på kanten. Det var högt ljud, det var nästan högre än det är på bio. Det var jobbigt att vänta. Jag satt och spelade DS.
Isac
Frågor som barnen hade när Isac berättat:
- Blev du pinki?
Martin
- Nej
- Vilka låtar va bra?
Benjamin
- Det var nästan ingen.
- Viken var sämst?
Isak
- De Leva
- Röstade du på nån?
Ester
- Nej.
- Vika va med?
- Tomas De leva och nån annan konstig gubbe med svart kostym och så var det ett band, Top Cats.
- Åt du mycke godis innan det börja?
Samuel
- Ja, en halv påse.

- På jullovet va jag i fjällen.det var mycket snö. Vi bodde i en stuga, nummer 662. Jag sov i en våningssäng med Nova. Så hade vi ett jättestort loft. Man kunde sova i hela stugan.
Isac
Frågor till Isac:
- Vem bodde i samma säng som du?
Elis
- Min lillasyster.
Åkte du skidor?
Ester
- Japp, det gjorde jag.
- Hur många liftar åkte du?
Benjamin
- 7 st.
- Vilka fjäll var det och hur många dagar var du där?
Anna-Lena
- Sälen, söndag till fredag.


- Jag har varit i Danmark.
 Jag badade. Vi åkte till Lalandia.
Alex


Fråga till Alex:
- Var det i Legoland?
Benjamin
- Brevid Legoland.
- Hur många var det som åkte?
Anna-Lena
5 stycken.

- Jag har varit i Valfjället och åkt skidor och åkit 7.50. Det är den näst högsta backen. Och hoppat jättemycke på ett hopp och ramlat så att mitt ben var under mitt andra. Det gjorde jätteont.
Samuel

Frågor till Samuel:
- Ramla du i en lift?
Melker
- En gång
- Var du bodde du?
Alex
- Hos mormor.
- Var backen svart eller?
Isac
- Det var ingen färg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar