Sidor

fredag 10 februari 2012

Tummen upp, tummen ner



Barn är det dybaraste,
mest värdefulla som finns.
Vi vill stärka barnens självkänsla genom att tala med barnen om hur värdefulla de är.
Så här ser de på sitt egenvärde.
Påståendet "barn är det dybaraste, värdefullaste som  finns", gav 16 tummar upp och 3 tummar ner.
- Om nåt barn dör kan man inte köpa nåt nytt.
Ester
- Nu är jag ett värdefullt barn, och när jag blir vuxen blir jag en värdefull vuxen.
Jessica
- För det finns bara en av alla, ingen är den andra lik.
Hilda
- Ingen annan är som jag.
Viktor
- Jag vet att jag inte är det för min bror är det.
Pojke

Vad hade mamma och pappa gjort om det hade kommit någon och tagit er och ville ha mycket pengar för att lämna tillbaka er?
- Ringt polisen.
Pojke
- Dom skulle låna pengar.
Isak
- Mina föräldrar skulle åka runt och låna av släkten, också betala dom lite själva.
Ester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar