Sidor

lördag 4 februari 2012

Uppträda och berätta


- Jag ska få en hund.
Pontus
Frågor till Pontus om hunden:
- Vad ska den heta?
Elias
- Nessa.
- Viken hundsort?
Arvid
- Dansksvensk gårdshund.
- Hurdan päls har den?
Melker
- Jag tror att den är slät.
- Vilken färg?
Isac
- Lite brun.
- Hur gammal är den?
Samuel
- 5 månader.
- Vi ska hämta det på min födelsedag.
- När fyller du år?
Hilda
- På Alla Hjärtans Dag


- Jag har fått melodifestivalbiljetter till Skandinavium 11 februari.
Isac
Fråga från Elis:
- Vilka ska gå med?
- Pappa eller farmor.



- Vi ska ha dejt för våra hamstrar.
Ida, Alva
Frågor om dejten:
- Vad heter dom?
Hilda
- Sixten och Droppa.
- Vad menar ni med dejt?
Viktor
- Dom ska få träffas.
- Är dom kära i varandra?
Elis
- Vi vet inte.
- Ska dom bli det eller?
Elis
- Ja.
- Om dom får ungar, kan jag få en då.
Amanda
- Vill ni att dom ska para sej?
Isac
- Ja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar