Sidor

måndag 20 december 2010

Drop In Café december 2010

DROP IN CAFÉ
- Hur många gånger ska något upprepas för att det ska bli en tradition?
Är tre gånger tillräckligt så har Opalens Drop In Café innan jullovet blivit en tradition.
Torsdagen innan julavslutningen var det åter dags för Drop In Café på Opalen.

Som vanligt bjöd vi på lussekatter och pepparkakor som barnen bakat.
Bilder på det hittar ni i tidigare inlägg på vår blogg.
- Vi hade dukat och bakat lussebullar och pepparkakor.
Evelina
- Min pappa tyckte att vi sjungde fint och att vi hade bakat gott.
Linnéa
- Mormor tyckte det var kul att se fritrids.
Clara T
Barnen hade övat in ett program som de uppträdde på vid tre tillfällen så att alla föräldrar, och andra släktingar som kom , skulle få höra den fina sången och de barn som spelade på sina instrument.
Här sjunger barnen "Jullov" och "Staffans visan."
- Mamma tyckte det var roligt att se när vi uppträdde.
Isac
- Alla sjung fint.
Anna
- Det var kul och alla sjung bra.
Elias
- Min pappa tyckte det var fint när vi sjung.
Clara A
- Min mamma och mormor tyckte det var bra när vi sjungde och spelade. Speciellt Albin när han spelade saxofon." Det var coolt" sa de.
Sofia
Albin spelade "When the saints goes......" och Louise spelade "Nu tändas tusen ljuleljus".

- Min farmor och farfar var nöjda med Drop In festen.
Albin
Sofias familj hade som tidigare år lämnat räkor till vårt lotteri.

- Vad fint ni har gjort, sa min mormor och morfar.
Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar