Sidor

fredag 25 oktober 2013

Tummen upp, tummen ner




Jag bruka se på filmer som är för barn som är äldre än vad jag är

Idag får barnen visa med sina tummar om de brukar göra det eller inte.
21 tummar upp.
9 tummar ner.
De barnen som hade tummen ner svarade 
så här om varför de inte brukar titta på filmer
som är för barn som är äldre än vad de är:
- För man inte ska det. För man ska inte kolla på 
det som är för större barn.
Flicka
- Jag brukar inte göra det för jag får lätt mardrömmar.
Ayleha
- För när man ser på det och dom skjuter och så då 
drömmer jag mardrömmar alltid när jag ser på såna filmer.
Maja
- Det kan va läskiga saker. kan drömma mardrömmar.
Ellen
- Ni som brukar se på filmer för äldre barn, 
hur gör ni när ni tittar på dom?
- Jag brukar titta på dom och låtsas att jag är på Liseberg.
Pojke
- Jag brukar se på halva.
Flicka
- Jag tittar bort.
Pojke
- Hur många av er som ser på de filmerna har någon 
gång tänkt på att det var hemskt efteråt?
13 tummar upp.
8 tummar ner.
- Varför tror ni att det är olika åldersgränser på filmer?
- För dom är för hemska.
Pojke
- För dom är äckliga.
Daniel
- För att det är blod i dom.
Emrik
- För dom är taskiga i filmen och går runt med pickadoller.
Pojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar