Sidor

torsdag 10 oktober 2013

Tummen upp, tummen ner

Jag går i skolan bara för att...
Vet barnen, eller tänker de på, varför de går i skolan?
Vi ville att de skulle tänka efter varför de går i skolan och här är deras svar:
- Jag går i skolan för att jag ska kunna jobba.
Ayleha
- Jag går i skolan för att jag ska kunna få ett jobb när jag blir stor.
Emrik
- Jag går i skolan för att lära mej saker.
Erik O
- Jag går i skolan för att lära 
mej och om jag inte 
kan det när jag blir 
vuxen blir det pinsamt.
Elias B
- Jag går i skolan för att få bra 
betyg, för då kan man få 
jobbet man vill ha.
August
- Jag går i skolan för att jag ska få pengar när jag 
blir stor och jobba och kunna utbilda mej.
Pojke
- Jag går i skolan för att lära mej vilket håll 
siffrorna är, för att om jag får räkningar när jag blir 
stor kanske jag inte vet vad det betyder.
Hugo
- Jag går in skolan för att lära mej saker.
Lucas
- Jag går i skolan för att kunna jobba.
Isak K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar