Sidor

fredag 19 november 2010

Tummen upp, tummen ner


ATT ERKÄNNA ATT MAN HAR HAFT FEL
Vi talade om det är lätt att erkänna att man gjort eller sagt fel. Barnen fick gör tummen upp eller tummen ner.
Det blev 7 tummar upp för att det är lätt och 12 tummen ner för att det är svårt.
Barnen fick berätta hur de göra för att klara sig ur den situationen när de har fel.
- Det beror på vad det är. Om det inte är privat då säjer jag "Förlåt, jag hade fel".
Stina
- Ibland försöker jag förklara bort det, och ofta brukar jag säja att jag hade fel.
Erik
- Ifall jag inte tycker det är så farligt brukar jag säja "Oj, jag hade visst fel". Om det är svårt att erkänna då antingen brukar jag säja "Men jag mena nån annan", eller så ljuger jag, eller går där ifrån.
Flicka
- Jag försöker att inte prata om det så jag går där ifrån.
Clara T
- Oftast försöker jag säja att det var fel eller prata bort det eller gå där ifrån.
Linnéa
- Om jag säjer fel nån gång säjer jag "Oj, nu tänkte jag på något annat".
Pojke
- Jag säjer så här "Jag hade fel".
Viking

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar