Sidor

onsdag 12 juni 2013

Tummen upp, tummen ner

Vad är det snällaste 
någon har gjort eller 
kan göra för dig?

Vi bad barnen tänka efter och svara
 på frågan vad det snällaste någon
 kan göra för dig. 
Följande svar fick vi:
- Ge mig en BMX eller en motorcross.
Pojke
- Ge mig mer fantasi eller en sköldpadda.
Ebbe
- Köpa allt lego och alla Trash Packs i hela välden.
Teoman
- Låta mig ha ett husdjur, helst en underlat.
Alice A
- Ta med mig på en resa till Thailand.
Alice J
- Ge mig en alldeles egen hamster eller fråga mig
 om jag vill vara med när jag inte har nån att leka med.
Stina
- Ge mig en hund eller en kanin.
Elin
- Ge mig en hund eller bjuda mig på en resa till Italien.
 Men om jag är ledsen så skulle det vara att nån tröstar mig eller säger snälla saker. 
Signe
- Ge mig en hamster.
Linnea
- Om jag är ensam så skulle det vara att nån går fram till mig och frågar om jag vill leka. Annars skulle det vara att ge mig en hund eller kanin.
Agnes L

Några av barnen ville även berätta vad det 

snällaste någon har gjort för dem. 
Såhär sa de:
- När en kompis erbjöd mig att åka med till Las Palmas.
Alice J
- Är att ha gett mig ett penntroll.
Stina
-  Att min mamma och pappa har gjort så fint att vi ska få bo i en egen stuga på Gotland under sommaren.
Alice A
- Att mamma och pappa har betalat så mycket pengar för att jag ska få gå i Taekwondo.
Ebbe
- När en kompis var på semester och köpte med en present till mig.
Agnes L
- Att man mamma och pappa överraskade mig med att åka till vår sommarstuga och en gång när min kusin sa till mig "Signe jag gillar dig".
Signe
- När Alicia hade vart i Turkiet och hon köpte en present till mig som jag fick när hon kom hem.
Elin
- Är att ge mig min hamster Piff. Det var min farmor som gav mig honom.
Alicia B D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar