Sidor

onsdag 12 juni 2013

Barnens utvärdering av Opalen 2013

Några av de Opalenbarn
som utvärderat
Opalens fritids
Opalenbarnens utvärdering av sitt år på Opalen
Ett fritidsår går fort och nu är det dags att utvärdera barnens år på Opalen.
Barnen har, de som vill, ha fått säga vad de tycker om upplägget som vi har på Opalen när det gäller våra samlingar.
Måndag: Tummen upp, tummen ner
- Bra.
Agnes 
- Det har varit roligt för det är många olika grejer
 vi har talat om.
Linnea
- Det har varit jätte mysigt. Att få säja vad
 vi tycker om grejer,
 och det är spännande att få höra vad de 
andra tycker om grejer.
Flicka
- Jag tycker det har varit roligt och man kunde höra vad andra tycker.
Stina
- Jag tycker det är väldigt spännande och klurigt och väldigt roligt och man får höra vad andra tycker och man kanske tycker samma eller helt olika.
Signe
- Jag tycker det har varit roligt för det va svåra frågor och det är roligt att höra vad andra tycker.
Flicka
- Jag tycker att det va roligt för man får veta vad den andra tycker.
Anna
- Jag tycker det va kul för man får veta vad de andra tycker och inte tycker, och så kan man försöka vara så som dom andra tycker är bra.Det är också spännande för man vet inte vad de andra tycker.
Alice A

Tisdag: Uppträda och berätta
- Bra, för man får veta vad andra har gjort.
Agnes K
- Jag tycker det är roligt att veta vad de andra har varit med om.
Alicia B D
- Det va roligt att höra om andra.
Karl
- Det har varit roligt och det är roligt att stå framme och berätta för alla. Och så är det roligt när man får svara på frågor.
Flicka

Onsdag: Kunskapsdagen
- Det va roligt att få veta mycke om nya grejer.
Linnea
- Man har fått lära sej nya grejer och man får välja vad man vill veta mer om.
Flicka
- Jag tycker att det är roligt att få veta saker som man inte visste förrut. och så är det roligt att få veta mer omen sak.
Stina
- Det är kul att få veta om nya saker.
Otto
- Det va roligt för man får veta vad andra tycker om saker.
Frida
- Jag tycker det är roligt att man får lära sej om saker och veta mer om saker som man redan vet
.Elin
- Jag tycker det var kul för man får veta nya saker och att man får veta nya grejer som man inte vetat innan.
Pojke
- Det är roilgt att få lära sej mer om djur och saker
Karl

Torsdag: Kapitel
Vi frågade barnen vilken av de böcker vi låst som var bäst:
Min pappa tyngdlyftaren, 3 st
Edvard Thulanes fantastiska resa, 6 st
Ingen är som Rosali, 2 st
Rånarna i ödetorpet, 3 st

Fredag. Film, lek, m m
-Jag kollade aldrig på film.
Linnea
- Jag tycker att det är roligt att kolla på film och att vi rösta på vilken film det ska vara.Och så är det mysigt att sitta med film och kompisar att titta på TV.
Flicka
- Jag tycker det är mysigt att ha en filt och titta på filmerna.
Stina
Detta är en sak som barnen vill att vi ska ändra på:
- Det har varit orättvist med hörnet i soffan på fredagar. Tycker att det ska vara en lista för hörnet.
Signe
- Måla väggarna i TV-rummet. Göra det mer färgglatt.
Agnes L, Linnea
- Legobitar i bamba istället för lappar.
Pojke
- Finare tavlor.
Elin
- Tapetsera med havtapet.
Ebbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar