Sidor

fredag 24 maj 2013

Tummen upp, tummen ner

Jag brukar äta godis i smyg.
Vi ville att barnen skulle göra tummen upp, 
eller tummen ner på om de äter godis i smyg.

Det blev 12 tummar upp och 2 tummar ner.
Varför äter du godis i smyg?:
- Jag tycker det är gott med godis. Ibland har jag
nån krona i fickan och går till Malmgrens efter skolan.
Mamma vet inte om det fast ibland vet hon. 
Fredag, lördag, söndag är godis dag.
Flicka
- Jag brukar mest ta kakor, men ibland tar 
jag godis och det finns ett bra ställe vid 
köket där det är en stolpe mellan mamma
och pappas sovrum och vid skåpet där
ligger godis och det är ganska enkelt att sno.
Flicka
- Jag tycker det är gott och när mamma är på
gymmet så brukar jag ta, man jag säjer att jag 
inte ska ta och vara i mitt rum hela tiden.
Så fort hon gått ut genom dörren springer jag
till köket och tar alltihop till mitt rum.
Pojke
- När jag får vara hemma själv så säjer mamma att jag är tillräckligt stor att vara hemma själv så säjer hon att jag inte får ta i godisskåpet, men när hon går ut springer jag till godisskåpet som en galning och gömmer under pappas säng.
Pojke
- Jag brukar ta när mamma och pappa åker till båten och jobbar och då har jag sparat jättemycke godis sen i lördags och när jag går ner ensam på söndagen och då brukar jag ta godis och om det är pappersgodis brukar jag slänga pappret under soffan. Och när pappa dammsuger TV-rumssoffan är jag avslöjad.
Flicka
Varför äter du inte godis i smyg?:
- Jag gör det inte för det är inte nyttigt, och om jag tog i smyg skulle jag ändå inte ha någon chans ändå för vi har inget godisställe och vi har bara godis på fredag, lördag, söndag.
Pojke
- Jag vill inte göra det men min storebror säjer att jag ska göra det. Om jag inte gör det blir han arg och sur.
Pojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar