Sidor

fredag 3 maj 2013

Bokrecention

Ingen är som Rosali
av
Kerstin Sundh

"Ingen är som Rosali, tycker Ea. Ingen har så svart hår och mörka ögon. Och det är bara Rosali som kan dansa och spela på kastanjetter och rädda hundar ur djupa brunnar. Och det är bara Rosali som känner en fe och 
om har en mormor som kan trolla. Men ingen berättar
 heller sådana fantastiska historier som Rosali".
Så står det på baksidan av boken 
"Ingen är som Rosali"

Vi ber barnen berätta vad de tyckte om boken:
- Jag tycker att den va super bra och att den va spännande. Och man vill veta fortsättningen.
Signe
- Jag tycker inte den va jättebra.
Anna
- Jag tycker inte den va jättebra, den va inte bra för att det va mycke prat och jag vill ha mer spänning.
Alice A
- Jag tycker den va jättebra och spännande, och så va det kul att hon ljugde om att hennes mormor bodde i ett slott och så bodde hon bara i en liten röd stuga.
Flicka
- Den va bra och spännande för att hon ljög om huset och den fen, och när hon va liten trodde hon att det va "elaka fen".
Frida
- Jag tyckte att den inte va så bra för jag kunde inte veta så mycke om den för jag är inte här varje gång.
Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar