Sidor

fredag 24 maj 2013

Kunskapsdagen världens högsta byggnad

Världens högsta byggnad
En flicka vill veta mer om världens högsta 
byggnad som är Burj Khlifi.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Burj_Khalifa
http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/asien/
ovrigaasien/article12951018.ab
Flickan har varit i Dubai och sett byggnaden.
Detta var mest tyckte barnen va det bästa det 
lärt sig om Burj Khalifi
- Jag visste inte att det skulle byggas ett nytt hus
 som skulle bli dubbelt så högt. Jag visste inte att 
det fanns 168 våningar och att det tog 4 år att bygga.
Flicka
- Jag visste inte att det va så många våningar och att 
det va så högt, 828 m, och att det hette Burj Khalifi 
och att det skulle byggas ett nytt.
Elin
- Jag visste inte att det hade så många våningar.
Frida
Jag visste inte att det hade så många våningar, och att det hette Burj Khalifioch att det skulle byggas ett nytt som va dubbelt så högt.
Alice A
- Jag visste inte att det va så många våningar och att det skulle byggas ett nytt hus i Jedda 1.6 km.
Alice J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar