Sidor

fredag 7 december 2012

Uppträda och berätta

Kalas
- I lördags hade jag kalas. Det va släktkalas, men det var bara 5 barn där.Och jag vet inte hur många vuxna det var. Men jag vet i alla fall att det va fler vuxna än barn.
Hannes
Frågor till Hannes:
- Vilka va de?
Ludvig
- Mormor, morfar och så va det
 några flera men jag kommer inte ihåg alla.
- Vad fick du i present?
Pojke
- 2 masker, lite lego och lite utklädningskläder.
- Vad va det för kläder?
Teoman
- Utklädningskläder.
- Vad är masker?
Liam
- Det är såna där som man sätter för ansiktet.
- Vad va det för färg på kläderna?
Ludvig
- Den ena va röd, blå och svart. Den andra va blå, grön och gul.


Sjögurka
När jag va i Kroatien så hittade jag och Mattias
massa sjögurkor när vi skulle gå och bada.
Pojke
Frågor till pojken om Mattias och sjögurkor.
- Va dom gröna?
Flicka
- Ja.
- Vem är Mattias?
-Min granne?
- Vad är sjögurka?
Flicka
- Det är gurkor som lever i vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar